Ülkemizde 81 güzel ilimiz var. Bunların tanıtımı için belediyeler ve valilikler birçok çalışma yürütüyorlar. Herkes kendi çapında başarılı sayılır. Tanıtım filmleri, tanıtım etkinlikleri, geziler, kültürel festivaller, konserler, önemli gün etkinlikleri, fuarlar….vb yapılanlara örnek olarak verebilirim.
Yaptığım araştırmaya göre bir ili oyunla tanıtma fikri hiç denenmemiş. Yıllardır oyunlarla uğraşan, birçok oyun tasarlayan biri olarak Bursa’yı oyunla tanıtma fikri çok değişik ve ilginç geldi. Tahsin ve Suat Hocalarımla birlikte, İsmail Hocamın destekleriyle fikir ve düşünceyi somutlaştırma çalışmalarına başladık.
30 yıldır Bursa da yaşayan biri olarak itiraf etmeliyim ki Bursa ile ilgili öğreneceğimiz çok şey varmış. Belge ve bilgileri toplamak bayağı vaktimizi aldı. Bu aşamayı geçildikten sonra asıl zor olan belge ve bilgilerin nasıl oyunlaştırılacağı aşaması. Oyunlaştırma aşamasında çok dikkat edilmesi gerekir. Bu aşamada oyunun iç organları ve bedeni oluşturulur. Oyunun ne kadar eğlenceli olacağı, ne kadar öğretici olacağı, kimlerin oynayabileceği, hangi malzemeden yapılacağı, hangi kurallarla oynanacağı, maliyetinin ne olacağı gibi kararlar alınır. Bu kararları almak çok kolay olmadı. Yazdık-çizdik olmadı bir daha yazdık bir daha bir daha…
Toplantı üzerine toplantılar yaptık. Çok ince eleyip sık dokumak zorundaydık. 30 yıl ömrümün geçtiği bu güzel şehre yakışan bir oyun olmalıydı. İsim konusu başlı başına ciddi bir iş ama en son BİLGİN BURSA ismi ortak kararla kabul edildi. Slogan olarak “Senin Şehrin Senin Oyunun” çuk diye oturdu kanaatimce.
Bir diğer zorlu aşama tasarım aşamasıdır. En büyük zorluğu şehrin ruhunu oyuna yansıtabilmektir. Sevda Hanım iyi bir tasarımcı. Fazlasıyla şehrin ruhunu oyuna yansıttı. Harika bir iş çıkartı. Kontrol aşamasını ince ince yaptık. Bir değil birkaç defa tüm ekip tek tek yaptık kontrolleri. Zira hatta kabul etmez yaptığımız iş.
Her platformda diyorum ya; oyun dünyanın en ciddi işidir.
Oyunun prototipinin çıkması 3 ayımızı aldı. Büyük heyecanla deneme aşamasına geldiğimizde uygulama bize doğru doneleri verecek en sağlıklı yoldur. 5 yaş ve daha büyüklerde yaptığımız uygulamalar bir ayımızı aldı. Oyunun aksayan yönlerini tespit ederek son revizeleri yaparak İsmail Hocanın onayına gönderdik. Prof. Dr. İsmail Naci Cangül hocamdan onay aldıktan sonra baskı aşamasına geldiğimizde 6 ay gibi bir yılın yarısı geçmişti.
Bilgin Bursa oyunu baskı aşamasına gelene kadar bize inanan ve hiçbir fedakarlıktan kaçınmayan Toli Games patronu Ahmet Hakan Ekinci Beye ve çalışanlarına çok teşekkür ediyorum. Gelecekte her canlı gibi biz de faniyiz. İnsan ölür kalır eseri misali bir eser bırakmanın mutluluğunu hissetmek güzel bir duygu. Umut ediyor ve inanıyorum BİGİN BURSA oyunu Kestane Şekeri, İskender Kebap gibi Bursa ile anılacak bir oyun olacak.
Türkiye’nin ilk şehir oyununu birlikte yaptığımız sevgili Tahsin Üstündağ ve Suat Sönmez iyi ki varsınız. Her türlü desteği veren değerli hocam Prof. Dr. İsmail Naci CANGÜL ‘e teşekkür ediyorum. Sevgili Sevda Örnek ve Ahmet Kahraman tasarım koltuğunda hep oturun size çok yakışıyor.